Předkládání žádosti
3. 7. 2023 – 2. 11. 2023
Možní žadatelé o dotaci
Malé a střední podniky (do 250 zaměstnanců)
Podporované aktivity
Podpora digitální transformace společnosti např. vnitropodnikové informační systémy ERP, manažerské informační systémy MIS. Pokročilé části podnikového informačního systému (kapacitní plánování, monitoring strojů, BI, systémy prediktivní údržby). Software pro archivaci a správu oběhu dokumentů DMS. Webové stránky propojené s vnitropodnikovým informačním systémem, B2B/B2C obchodní platformy. Chytré senzory umožňující monitoring provozních parametrů, jako je spotřeba, teplota, aktuální stav. Systémy pracující na bázi umělé inteligence (AI), systémy pracující s rozšířenou realitou a VR, pokročilé softwarové nástroje pro programátory, softwarové návrháře, softwarové licence, virtualizační platformy, dohledové systémy včetně jejich nezbytných částí. HW související s provozem výše uvedených systémů.
Řešení, podporující digitální transformaci společnosti prostřednictvím cloudových služeb (Software-as-a-Service) po dobu realizace projektu.
Logistické a skladové technologie např. pořízení robotických strojů pro přepravu zboží, robotické uklízení v areálu firmy, čtečky QR kódů, RIFD, NFC technologie, rozpoznávání obrazu za pomoci neuronových sítí, sledování stavu zakázek DCS/MES, atd.
Vnitropodniková konektivita aktivní i pasivní prvky sítě, nezbytná měřící technika a instalační materiál) i zajištění bezpečného mobilního distančního přístupu zaměstnanců (LTE a 5G modemy, switche a routery, headsety, šifrovací klíče, placené VPN atd.
Kybernetická bezpečnost systémová integrace pořizovaných či rozšiřovaných IT řešení, systémů a zabezpečení, služby poradců a expertů v oboru počítačové bezpečnosti. Součástí prvků posilujících kybernetickou bezpečnosti může být i využití distribuované decentralizované databáze typu blockchain.
Kancelářské aplikace a jednoduché (základní) účetní programy, nebo aplikace pro daňovou evidenci, běžné HW vybavení (PC, NTB, smartphone, tiskárny) do limitu max. 20 % celkových způsobilých výdajů.
Jednorázová školení zakončena certifikací a pomůcky nezbytné pro získání mezinárodních certifikátů v oboru IT a ekologické udržitelnosti budov ve smyslu IT certifikátů, digital skills a podobně. Školení související s technologiemi, pořizovanými v rámci projektu.
BIM a CDE systémy pro vytváření digitálních modelů ve stavebnictví a příbuzných oborů
Vytvoření digitálního dvojčete či obdobné studie, která by verifikovala uskutečnění procesu digitální transformace.
Výše dotace
0,25– 5 mil. Kč (do limitu volné podpory de minimis)
30/40 % (střední/malý podnik) z celkových způsobilých výdajů
Výdaje, které je možno podpořit
Investice do dlouhodobého hmotného majetku (náklady na pořízení a implementaci hardware, informačních a komunikačních sítí a ostatních strojů a zařízení, včetně nákladů na služby poradců, expertů, studie a jiných nákladů, které bezprostředně souvisí s instalací a uvedením do provozu a vstupují do pořizovací ceny majetku).
Investice do dlouhodobého nehmotného majetku (pořízení a implementace SW, práva duševního vlastnictví včetně nákladů, které bezprostředně souvisí s instalací a uvedením do provozu a vstupují do pořizovací ceny majetku).
Ostatní neinvestiční výdaje – náklad na ostatní SW, poskytovaný v rámci cloudových služeb či SaaS, pronájem HW a výpočetního výkonu (IaaS), poplatky za připojení do online uložišť a obdobných systémů (cloudů, BigDat, webhostingů, Blockchainů a databází vč. udržovacích poplatků).
Režijní náklady do výše 7 % celkových způsobilých výdajů – mzdy interních zaměstnanců, ostatní provozní náklady.
Podmínky realizace
Realizace projektu mimo území hl. m. Praha
Nejsou podporovány výrobní technologie (stroje, linky, 3D tiskárny).
Výdaje na nákup základního HW/SW nesmí překročit 20 % celkových způsobilých výdajů.
V rámci projektu nelze podpořit náklady spadající do tzv. „core businessu“ žadatele
Počet projektů od jednoho žadatele (1 IČ) je omezen na jednu aktivní žádost.
Počet míst realizace (provozoven) je omezen na 10 v rámci jednoho projektu.
Není možné podat jednu žádost do výzvy Digitální podnik v režimu dle GBER + de minimis a druhou do výzvy Virtuální podnik v režimu dle de minimis, je nutné mezi těmito výzvami zvolit a podat žádost pouze do jedné.
Žadatel musí mít uzavřená minimálně dvě po sobě jdoucí daňová období.
Žadatel nemůže mít formu společnosti s ručením omezeným, kde je k podílu (podílům) společníka (společníků) vydán kmenový list podle § 137 zákona č. 90/2012 Sb.
V projektu musí dojít k technologickému posunu (zavedení nových funkcionalit, digitalizování/automatizování oblastí, které doposud nebyly takto řešeny apod.).